Едно Ферари с цвят червен, това му трябва на човек…

Популярният рефрен от едноименната песен не е далеч от истината. Ферари продължава да е най-желаната кола в света. Да караш автомобил на великата марка е символ на успех, стандарт на живот, сбъдната мечта.

Няма и 100 години от основаването на италианската компания, която през 1947 г. пуска на пазара първия автомобил за масовия потребител под името Ферари. От тогава насам марката е синоним за бързина, сигурност и стил на пътя. 

 Ferrari 458 Speciale един нестандартен брониран автомобил

След седем успешни десетилетия на пазара компанията продължава да изненадва с инженерни и дизайнерски решения, с които задържа лидерската си позиция в производството на автомобили. 

Бронираното Ferrari 458 Speciale 

Ценителите на хубавите коли едва ли са пропуснали един от последните фаворити на пътя Ferrari 458 Speciale. Още по-уникално е, че спортното и свръх бързо возило има подобрен брониран вариант, изработен в американското ателие AddArmor

На пръв поглед колата изобщо няма вид на бронирана, но с екстрите по себе си тя е с ниво на защита от клас В4, което си е респектиращо на пътя. Според достигнатата степен на сигурност означава, че модерната машина може да издържи на обстрел с пистолет с калибър 9 мм и 44 Magnum и по този начин да предпази хората в автомобила, както от ненадейни и нежелани засади по време на движение, така и при престой. 

При все че няма забележими с просто око изменения отвън и отвътре в купето, бронираното Ferrari 458 Speciale се отличава от класическите модели с не едно и две подобрения. 

 Ferrari 458 Speciale един нестандартен брониран автомобилЕдно от задължителните изменения при брониране на кола е защитата на стъклата. Тук автомобилните специалисти са заложили на многослойни стъкла. Те са изработени от поликарбонат и акрил като устойчивостта им се гарантира от тяхната дебелина. В случая тя е 20 мм, но по желание на клиента има възможност плътността на стъклата да бъде увеличена, твърдят специалистите на AddArmor.

На следващо място усъвършенстване е постигнато и при вратите на автомобила. За да може да продължи новото Ферари да е супер бърза и маневрена кола върху шосето, то се е сдобило с многослоеви синтетични балистични плоскости

Изключителното на тези панели са техните завидни характеристики, тъй като те превръщат подобрените врати в десет пъти по-здрави и около 60 на сто по-леки от стоманата, която по принцип се използва в масовия случай. 

Създателите на уникалното превозно средство не издават всички тайни по машината. Ясно е обаче, че след увеличаване на защитата на колата, тя има по-малко от 60 кг по-тежко купе, което е огромно постижение за автомобилните инженери. 

Но това не е всичко, понеже реално тежестта се усеща наполовина по-малко, т.е. тя е около 30 кг. Разликата се постига с помощта на използвания карбон. Освен това в автомобила е вложена изпускателна система Capristo, която е олекотена. Така се компенсират доста от вложените допълнителни екстри при бронирането, за да не променят те драстично цялостната маса на возилото. 

Технически характеристики 

 Ferrari 458 Speciale един нестандартен брониран автомобил

Ферари си е Ферари, което означава – без компромиси в техническото изпълнение. Машината разполага с мощен V8 мотор, чийто обем е 4,5 литра. 

Ferrari 458 Speciale развива 605 k.c. и 540 Hm. По информация на американското ателие AddArmor колата придобива още 40 k.c., чрез прибавената изпускателна система.

Колата разполага с изключителните способности за бързо ускорение в рамките на 3 секунди да вдигне от 0 до 100 км/час. А до 200 км/час може да се изстреля само за 9 секунди, сочат полевите тестове. Тези заводски заложени възможности остават непроменени и след бронирането. 

Отнася се също и до максималната скорост, която може да развие моделът Ферари, а тя е забележителните 325 км/час. Подобна скорост превръщат колата в супер бърза машина на пътя, която да може да отреагира във всякакви ситуации. Защото един лек спортен модел остава по-маневреният вариант в сравнение с една значително по-тежка лимузина. 

Разбира се, 458 Speciale не е брониран като за най-високата възможна степен на защита, но клас В4 е достатъчен за градски условия и е щит срещу нападение с леко оръжие. 

 Ferrari 458 Speciale един нестандартен брониран автомобилУникалното на този автомобил е, че тотално преобръща доскорошните представи за една бронирана машина, която по-скоро се асоциира с тежка и трудно маневрена кола. Опровергават ги стилното и аеродинамично купе, крещящият мотор и визия на превозното средство

Всъщност Ферари отново показват какво могат като демонстрират как трябва да изглеждат съвременните зверове на пътя. 

От друга страна във версията Speciale има последователност, която е заложена в модели като F355 Challenge Stradale и F430 Scuderia. Т.е. продължителят на тенденциите на фирмата съчетава най-доброто от установените плюсове на пистата заедно с необходимостите, които ежедневието изисква от един автомобил

Всички подобрения на бронираният вариант са калкулирани за 28 хил. долара, съобщават майсторите на демонстративния брониран звяр. Изчислението сочи, че с екстрите Ferrari 458 Speciale струва 625 000 щатски долара. 

Въпросът сега е с какво ще ни изненадва в бъдеще италианският производител на спортни автомобили. 

Забележителната история на компанията и уникалните й коли може да се разгледат в седалището на Ферари, което е разположено между италианските градове Маранело и Модена. Там са показани и моделите, с които компанията участва в автомобилните състезания и преди всичко във Формула 1, където се радва на големи успехи от 50-те години на миналия век досега

 Ferrari 458 Speciale един нестандартен брониран автомобил

За милионите си почитатели фирмата предлага на пазара маркови продукти с логото на Ферари като: 

  • очила
  • дрехи
  • парфюми
  • химикалки
  • велосипеди
  • преносими компютри

Всички те носят символа на фирмата. Добре разпознаваемият знак на Ferrari представлява изправен черен жребец на задните си крака. Той е изобразен върху жълт щит и са изписани буквите SF, което е абревиатура от Scuderia Ferrari. 

Върху логото присъстват и националните цветове на Италия, които са зелено, бяло и червено. Всеки автомобил на компанията задължително има поставено фирменото лого, което е от двете страни на колата, както и върху предния капак. 

Историята на логото е свързана с баронеса Баракка, която подарява знака на основателя на компанията Енцо Ферари. Конят е бил изрисуван върху самолета на сина на баронесата, който загива като летец в Първата световна война. 

Любопитен факт е, че червеният цвят, който е запазена марка на италианската марка, всъщност има множество разновидности. Засега са налични 16 различни цвята, в които може да бъде поръчан един автомобил.