Едно Ферари с цвят червен, това му трябва на човек…
Популярният рефрен от едноименната песен не е далеч от истината. Ферари продължава да е най-желаната кола в света. Да караш автомобил на великата марка е символ на успех, стандарт на живот, сбъдната мечта.
Няма и 100 години от основаването на италианската компания, която през 1947 г. пуска на пазара първия автомобил за масовия потребител под името Ферари. От тогава насам марката е синоним за бързина, сигурност и стил на пътя.
След седем успешни десетилетия на пазара компанията продължава да изненадва с инженерни и дизайнерски решения, с които задържа лидерската си позиция в производството на автомобили.
Бронираното Ferrari 458 Speciale
Ценителите на хубавите коли едва ли са пропуснали един от последните фаворити на пътя Ferrari 458 Speciale. Още по-уникално е, че спортното и свръх бързо возило има подобрен брониран вариант, изработен в американското ателие AddArmor.
На пръв поглед колата изобщо няма вид на бронирана, но с екстрите по себе си тя е с ниво на защита от клас В4, което си е респектиращо на пътя. Според достигнатата степен на сигурност означава, че модерната машина може да издържи на обстрел с пистолет с калибър 9 мм и 44 Magnum и по този начин да предпази хората в автомобила, както от ненадейни и нежелани засади по време на движение, така и при престой.
При все че няма забележими с просто око изменения отвън и отвътре в купето, бронираното Ferrari 458 Speciale се отличава от класическите модели с не едно и две подобрения.
Едно от задължителните изменения при брониране на кола е защитата на стъклата. Тук автомобилните специалисти са заложили на многослойни стъкла. Те са изработени от поликарбонат и акрил като устойчивостта им се гарантира от тяхната дебелина. В случая тя е 20 мм, но по желание на клиента има възможност плътността на стъклата да бъде увеличена, твърдят специалистите на AddArmor.
На следващо място усъвършенстване е постигнато и при вратите на автомобила. За да може да продължи новото Ферари да е супер бърза и маневрена кола върху шосето, то се е сдобило с многослоеви синтетични балистични плоскости.
Изключителното на тези панели са техните завидни характеристики, тъй като те превръщат подобрените врати в десет пъти по-здрави и около 60 на сто по-леки от стоманата, която по принцип се използва в масовия случай.
Създателите на уникалното превозно средство не издават всички тайни по машината. Ясно е обаче, че след увеличаване на защитата на колата, тя има по-малко от 60 кг по-тежко купе, което е огромно постижение за автомобилните инженери.
Но това не е всичко, понеже реално тежестта се усеща наполовина по-малко, т.е. тя е около 30 кг. Разликата се постига с помощта на използвания карбон. Освен това в автомобила е вложена изпускателна система Capristo, която е олекотена. Така се компенсират доста от вложените допълнителни екстри при бронирането, за да не променят те драстично цялостната маса на возилото.
Технически характеристики
Ферари си е Ферари, което означава – без компромиси в техническото изпълнение. Машината разполага с мощен V8 мотор, чийто обем е 4,5 литра.
Ferrari 458 Speciale развива 605 k.c. и 540 Hm. По информация на американското ателие AddArmor колата придобива още 40 k.c., чрез прибавената изпускателна система.
Колата разполага с изключителните способности за бързо ускорение в рамките на 3 секунди да вдигне от 0 до 100 км/час. А до 200 км/час може да се изстреля само за 9 секунди, сочат полевите тестове. Тези заводски заложени възможности остават непроменени и след бронирането.
Отнася се също и до максималната скорост, която може да развие моделът Ферари, а тя е забележителните 325 км/час. Подобна скорост превръщат колата в супер бърза машина на пътя, която да може да отреагира във всякакви ситуации. Защото един лек спортен модел остава по-маневреният вариант в сравнение с една значително по-тежка лимузина.
Разбира се, 458 Speciale не е брониран като за най-високата възможна степен на защита, но клас В4 е достатъчен за градски условия и е щит срещу нападение с леко оръжие.
Уникалното на този автомобил е, че тотално преобръща доскорошните представи за една бронирана машина, която по-скоро се асоциира с тежка и трудно маневрена кола. Опровергават ги стилното и аеродинамично купе, крещящият мотор и визия на превозното средство.
Всъщност Ферари отново показват какво могат като демонстрират как трябва да изглеждат съвременните зверове на пътя.
От друга страна във версията Speciale има последователност, която е заложена в модели като F355 Challenge Stradale и F430 Scuderia. Т.е. продължителят на тенденциите на фирмата съчетава най-доброто от установените плюсове на пистата заедно с необходимостите, които ежедневието изисква от един автомобил.
Всички подобрения на бронираният вариант са калкулирани за 28 хил. долара, съобщават майсторите на демонстративния брониран звяр. Изчислението сочи, че с екстрите Ferrari 458 Speciale струва 625 000 щатски долара.
Въпросът сега е с какво ще ни изненадва в бъдеще италианският производител на спортни автомобили.
Забележителната история на компанията и уникалните й коли може да се разгледат в седалището на Ферари, което е разположено между италианските градове Маранело и Модена. Там са показани и моделите, с които компанията участва в автомобилните състезания и преди всичко във Формула 1, където се радва на големи успехи от 50-те години на миналия век досега.
За милионите си почитатели фирмата предлага на пазара маркови продукти с логото на Ферари като:
- очила
- дрехи
- парфюми
- химикалки
- велосипеди
- преносими компютри
Всички те носят символа на фирмата. Добре разпознаваемият знак на Ferrari представлява изправен черен жребец на задните си крака. Той е изобразен върху жълт щит и са изписани буквите SF, което е абревиатура от Scuderia Ferrari.
Върху логото присъстват и националните цветове на Италия, които са зелено, бяло и червено. Всеки автомобил на компанията задължително има поставено фирменото лого, което е от двете страни на колата, както и върху предния капак.
Историята на логото е свързана с баронеса Баракка, която подарява знака на основателя на компанията Енцо Ферари. Конят е бил изрисуван върху самолета на сина на баронесата, който загива като летец в Първата световна война.
Любопитен факт е, че червеният цвят, който е запазена марка на италианската марка, всъщност има множество разновидности. Засега са налични 16 различни цвята, в които може да бъде поръчан един автомобил.