Енцо Ферари основава Скудерия Ферари през 1929 г. основно за производството на състезателни коли, защото не е имал интерес да произвежда пътнически автомобили.
Оттогава компанията Ferrari се свързва с едни от най-търсени спортни коли в света и това продължава и до днес. Закупен от групата Fiat през 1969 г., Ferrari и до сега запазва присъствието си в моторните спортове и най-вече във Формула 1. В същото време италианският автомобилен производител произвежда и такива известни пътни автомобили като Dino, 288 GTO, F40, F50 и Enzo.
Марката Ferrari е била създадена, за да може Енцо да се подготвя за състезания с различни шофьори от Alfa Romeo. Това е продължило до 1938 г., когато Енцо е бил нает от компанията Алфа Ромео да ръководи техния отдел за автомобилни състезания.
През 1941 г. Компанията Алфа Ромео е конфискувана от фашисткото правителство на Мусолини. Отделът на Енцо е бил достатъчно малък, за да не бъде засегнат. Тъй като му е било забранено с договор да се състезава в продължение на четири години, той се съсредоточва върху производството на машини и аксесоари за самолети.
През 1943 г. фабриката Ferrari се премества в Маранело, където е седалището й и досега. През 1944 г. тя е била бомбардирана от съюзниците и отново възстановена през 1946 г.
След края на войната включва в производството си и пътни автомобили. Първият пътен автомобил на Ferrari е бил построен през 1947 г. и се е наричал 125 S, задвижван от 1,5 L V12 двигател. Всъщност Енцо е произвеждал и продавал автомобилите си само за да може финансира Scuderia Ferrari.
В началото на 1969 г. Фиат купува 50 процента от дяловете във Ferrari. С увеличаването на инвестициите започва бързо разширяване на производството на двигатели за Ferrari Дино. С инвестициите за новия модел също става възможно по-нататъшното развитие на гамата Ferrari.
През 1988 г. Енцо Ферари ръководи старта на Ferrari F40, последното ново Ferrari, което е пуснато в производство преди смъртта му по-късно същата година. Това е възможно най-известната супер кола, произвеждана някога в света.
От 2002 г. до 2004 г. Ferrari изгражда модела Enzo – в чест на основателя на компанията. Това е най-бързият модел на Ferrari по това време. Първоначално Enzo се е предлагал само на най-лоялните си и редовни клиенти. И за всеки от направените 399 автомобила е започвало да се говори незабавно.
НАЙ-ДОБРИТЕ ПЪТНИ КОЛИ FERRARI
Философията на Ferrari е изграждане на най-великите автомобили в света, която пасва отлично, когато стане дума за великолепни спортни автомобили. Всичко в автомобилите на Ferrari е превъзходно, уникално и разпознаваемо. Невероятното им производство е непрекъснат двигател на автомобилната индустрия напред в бъдещето.
В продължение на десетилетия Ferrari е една от най-добрите марки автомобили в света. Списъкът на най-великите пътни автомобили на Ferrari изобщо не е кратък. Ferrari притежава невероятната способност да произвежда едни от най-добрите спортни и пътни коли в автомобилната история. Ето и най-добрите Ferrari-та от последните шест десетилетия:
Ferdrri F40
Ferraru 250 GTO
Ferrari 599 GTO
Ferrari 288 GTO
Frerrari F50
Ferrari Enzo
Ferrari 275 GTB
Ferrari 250 TR
250 GTO може да се счита за първият в линията супер коли на Ferrari. Дино е първото Ferrari със среден двигател и макар да не е бил особено мощен, е изглеждал прекрасно и този дизайн ще продължи да се използва в повечето Ferrari автомобили. 288 GTO и 599 GTO също са страхотни модели, базирани на традициятац. А F40 все още се счита за най-добрата супер кола, създавана някога.
ФАКТИ, КОИТО МОЖЕ БИ НЕ ЗНАЕТЕ:
- През 1908 г. бащата на Енцо Ферари завежда него и по-големия му брат на състезание в Болоня. Там той е запленен от събитието и иска да стане пилот на състезателни автомобили. Мечтата му става реалност през 1919 г., когато прави своя състезателен дебют на 21-годишна възраст
- По време на Първата световна война Енцо е бил момче за всичко в италианската армия
- През 1916 г. бащата и братът на Енцо умират по време на епидемия от италиански грип, а през 1918 г. самият Енцо също се разболява и едва не умира от тази болест. Затова е освободен от армията. После открива, че фирмата за метално инженерство на семейството му е разрушена и е принуден да си търси работа. Когато Fiat му отказа, той си намера работа като тест-водач в малка автомобилена фирма, наречена CMN. Година по-късно негов приятел му намира работа в Alfa Romeo като водач на състезателни автомобили. Десет години по-късно той създава свой собствен състезателен отбор – Scuderia Ferrari
- Черният кон в прочутото лого на Ferrari първоначално е бил символ на граф Франческо Барака, ас в италианските военновъздушни сили по време на Първата световна война
- Първият автомобил, произведен под името Ferrari, е Ferrari 125 S. Това е една от най-красивите коли, ако не и най-красивата, която Ферари някога е произвеждал
- Всички знаем, че всичко във Ферари е скъпо – дори и брошурите им. През 1985 г. брошура на „Ferrari 250 Le Mans“ от 1960 г. е продадена за 1070 паунда на търг на Кристи в Монако, което е световен рекорд и до днес.- Най-скъпо продаденото Ferrari някога е Ferra 250 Testa Rossa от 1957 г., за което са броени немислимите 02 милиона евро на търг неотдавна
- Ferrari 250 GTO от 1962-1964 г. често се нарича най-търсената кола в света. Може би защото са произведени само 39 екземпляра
- През 2002 г. Ferrari представи Enzo Ferrari. Досега от него са произведени само 400 коли, всеки струваща по 1 милион долара
- Всички „Дино“ Ферари (пътни и състезателни автомобили) са оборудвани с 1,5 литров DOHC V6 двигател. Те са кръстени на сина на Енцо – Дино, който имал принос в проектирането на този двигател преди преждевременната си смърт
- Инцидент с участието на 8 Ферарита, известна като най-скъпата автокатастрофа, се е случил в Шимоносеки, Югозападна Япония, на 6 декември 2011 г.
- Много автомобили, произведени от Ferrari, имат странни имена за цветовете си и това са в същност имената на известни състезателни коне
- На 12 септември 2012 г. е бил записан нов рекорд в Книга на световните рекорди Гинес: на пистата Силвърстоун във Великобритания са били събрани 964 Ферарита на едно място